27.04.2011

"I'm falling in love with your favourite song, I'm gonna sing it all night long..."

Ależ się cieszę na ten wpis. Siedział w mojej głowie już wystarczająco długo, żeby go w końcu dokonać. O czym to będzie? Bo jak sądzę, tytuł jeszcze niewiele zdradza...Otóż w różnego rodzaju filmach, zarówno w lekkich i przyjemnych jak i poważniejszych, zdarza się taka oto scena: bohater/bohaterka słyszy, w radiu bądź gdziekolwiek, piosenkę (niekoniecznie swoją ulubioną) i automatycznie, spontanicznie zaczyna podśpiewywać wraz z wykonawcą i/lub tańczyć w rytm jej melodii. Osobiście kocham takie sceny. Ich obecność potrafi w moich oczach uratować każdy film. I kilkanaście takich scen Wam dzisiaj zaprezentuję. Postanowiłam też dodać dwa filmy ze śpiewaniem trochę innego rodzaju - bohaterowie śpiewają innemu bohaterowi, żeby go pocieszyć.

Szczerze mówiąc, myślę, że moja szczególna sympatia do podobnych scen nie jest aż tak dziwna, jakby się wydawało. Pomysł, żeby o tym napisać narodził się po obejrzeniu filmu "Łatwa dziewczyna", w którym muzyczny fragment jest tak genialny, że wspominają o nim wszyscy ów film komentujący. W takim razie od niego zaczynamy:


Piosenka nosi tytuł "Pocket Full Of Sunshine", wykonuje ją Natasha Beddingfield, a w filmie oczywiście zafascynowana jest nią Emma Stone.

Warto wspomnieć, że piosenki, które słyszymy w takich scenach z ogromną łatwością wpadają nam w ucho i potem przez jakiś czas za nami chodzą. Kolejny przykład z filmu "Holiday". Grają The Killers, piosenka ma tytuł "Mr Brightside", a tańczy Cameron Diaz:



Następny fragment to już klasyk, mający rzesze fanów (właściwie fanek). Tańczący premier - Hugh Grant z "To właśnie miłość". Mogłabym oglądać bez przerwy...Ponieważ You Tube odmawia współpracy z moim blogiem w kwestii tego nagrania, możecie je obejrzeć tutaj :) Śpiewają Girls Aloud - Jump.

Jeśli jesteśmy już przy śpiewających mężczyznach, ten też ma swój urok. Tego pana nie muszę nikomu przedstawiać, piosenki też nie:



Osobną kategorię stanowią sceny śpiewania w samochodzie. Do moich ulubionych należy ta z "American Beauty". "American Woman" Lenny'ego Kravitza w wykonaniu Kevina Spacey:



W samochodzie super wychodzi śpiewanie także Susan Sarandon. Klip z filmu "Wszędzie byle nie tu", piosenka Beach Boysów, "Surfin Safari".



Następny niech będzie śpiew zdesperowanej kobiety - Bridget Jones. "All By Myself", Celine Dion i Renee Zellweger:


Pozostajemy w gronie kobiet. Ostatnia scena z filmu "Syreny". Genialne trio: Cher, Winona Ryder i Christina Ricci tańczą do "If You Wanna Be Happy" Jimmy'ego Soula:


Nie mogę sobie darować scen z seriali. Oto coś dla fanów Callie z "Chirurgów". Piosenka nosi tytuł Mating Game i wykonywana jest przez Bitter:Sweet.


 Niezapomnianą, kultową dla mnie sceną z "Chirurgów" jest taniec Cristiny i Burke'a. Wykonawca piosenki nazywa się Diplo, a piosenka nosi tytuł Diplo Rhytm. Najważniejszy jest jednak taniec:


Cristina lubi zagłuszać problemy muzyką. Tutaj kolejna próbka jej tanecznego talentu:



To był Metric i "Dead Disco". A teraz świetna kompilacja - taneczne sceny z sześciu sezonów "Chirurgów" w skrócie, plus bonus. Niestety, ponownie nie chce zadziałać tutaj, więc odsyłam Was na You Tube. Naprawdę warto.


Osobnego klipu doczekała się Addison z "Prywatnej praktyki". Scissor Sisters i "I Don't Feel Like Dancing":



Trzeba przyznać, że serial miał naprawdę dobre otwarcie.

Taneczna scena ze "Skinsów", choć w innym kontekście, też wywołuje na twarzy uśmiech:




Na koniec jeszcze dwa fragmenty piosenek na pocieszenie - mniej spontanicznych, bez tańca, ale za to wzruszająco szczerych.


Winona Ryder i Angelina Jolie w "Przerwanej lekcji muzyki". Śpiewają "Downtown" Petuli Clark:




I jako ostatnia, ponownie, scena ze "Skins". Pandora śpiewająca dla Effy "Don't Be Down":




Oczywiście, te kilkanaście klipów nie wyczerpało tematu. Przyznam, że mam bardzo kiepską pamięć, więc może nie pamiętam, że w niektórych filmach były podobne sceny. Jednak te moje ulubione przedstawiłam chyba wszystkie. Nie znalazły się tu kultowe taneczne sceny jak np. z "Pulp Fiction", nie ma też musicalowych popisów, bo nie o takie sytuacje mi chodzi, mam nadzieję, że to jest zrozumiałe. I teraz liczę na Was, że coś do tej listy dołożycie. A wyliczanek podobnych do tej możecie się spodziewać w przyszłości więcej (no, może z mniejszą ilością filmików).

P.S. Tytuł posta, gdyby komuś nie dawało to spokoju, to cytat z piosenki "Dance With Somebody" Mando Diao.




8 komentarzy:

  1. fajnie u Ciebie:) zobacz co u mnie: http://serialeifajnebajki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dzisiaj tylko na chwilkę ;) Też mam słabą pamięć, więc w tej chwili nic mi nie przychodzi do głowy, ale na pewno pomyślę jeszcze nad tym tematem i wynajdę parę przykładów od siebie :D Świetny temat, naprawdę, bardzo mi się spodobał Twój pomysł :)I fajne przykłady dobrałaś ;) No i sporo ich, widać że się napracowałaś :D
    Ale kończę już te pochwały, dziękując jeszcze za ten dopisek na końcu, bo jak przewidziałaś, zaraz po przeczytaniu tytułu, zaczęłam się zastanawiać skąd te słowa pochodzą ;P
    Tak więc jeszcze pomyślę i na pewno tu wrócę. A teraz dodam, że Twoja wiadomość do mnie dotarła. Widać Ciebie filweb lubi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie momenty to w pewnym sensie moja pięta achillesowa. Z jednej strony przez niezbyt poważną wadę słuchu potrafię nie rozpoznać lubianych piosenek, z drugiej mam do tych scen fatalną pamięć. Co nie zmienia faktu, że uwielbiam takie sceny.

    Najświeższy przykład - "The Green Hornet", gdzie zamaskowani Brit i Kato jadą na miasto podśpiewując "Gangsta Paradise" Coolio. W kontekście filmu było to rozbrajające. A tak to pustka...

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie momenty w filmach. Te piosenki faktycznie wpadają w ucho i, jak w moim przypadku, stają się ulubionymi.
    Na tę chwilę pamiętam trzy piosenki, choć pewnie jest ich o wiele więcej.
    Numer 1: Jim Carrey w Bruce Wszechmogący - I've got the power.
    http://www.youtube.com/watch?v=VauzhTAuoFw

    Numer 2: Steve Carell i "Everybody dance now"
    http://www.youtube.com/watch?v=5P2HNS-wi1Q - filmik pochodzi z serialu "Biuro", bo nie mogłam znaleźć wersji z Evana "Wszechmogącego"

    Numer 3: Jerzy Stuhr i "Widziałam orła cień" w Kilerze :)
    http://www.youtube.com/watch?v=AsAHOV-qXJo&feature=related (od 3:38) - Tu ryba, wzywam cię akwarium :D

    I na razie tyle. Jak coś jeszcze znajdę, to napiszę.
    A. I zainspirowałaś mnie do stworzenia nowej notki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. @Paulina

    Czekam na Twoje propozycje :) Był taki czas, że refren piosenki "Dance With Somebody" nie chciał się ode mnie odczepić i wtedy pomyślałam, że te dwie linijki to taki fajny cytat, który warto kiedyś do czegoś wykorzystać :)

    @Agna

    Ja mam teraz taką metodę, że jak tylko zobaczę podobny moment w filmie to szukam go na You Tube i dodaje do ulubionych, żeby o nim nie zapomnieć ;)

    @Klaudyna

    Te filmiki są świetne, dziękuję ;)
    Na takie sceny zawsze miło popatrzeć, nawet jak się nie oglądało filmu. Zainspirowałam Cię? To mnie zaciekawiłaś ;) Ale plagiatu mam nadzieję, nie będzie ;P Czekam w takim razie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny temat. Ja od siebie dorzucam Cate Blanchett we "Włamaniu na śniadanie"
    http://www.youtube.com/watch?v=CWRlSPNzPJs

    OdpowiedzUsuń
  7. Z moim internetem chyba wszystko w porządku ;)
    Wracając do Twoich przykładów, mi się przypomniała nieco inna scena, tzn. najpierw śpiewa filmowy bohater, a później "dołącza" do niego oryginalna piosenka w tle. Oto filmik
    http://www.youtube.com/watch?v=8jS7AD-lqwA

    A jeśli chodzi o wiadomości na fw, to może coś się zmieniło i teraz jak nie mam 10 punktów, to nie mogę nawet odpisywać? Napiszę w tej sprawie do kogoś, a póki co chyba zostaje nam korespondencja przez facebooka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Shake shake shake señora z "Beetlejuice" !!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zostawiasz po sobie ślad, bo to daje mi motywację do pisania. Fajnie jest mieć świadomość, że moje słowa nie trafiają w próżnię. Każdy komentarz czytam z uwagą, choć nie na każdy odpisuję. Nie widzę sensu w odpisywaniu dla samej zasady, kiedy nie mam nic do dodania. Mam nadzieję, że to rozumiesz.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...